הרמטכ"ל בגבול עזה; ביקורת במערכת הפוליטית על "ההתנצלות"

קובי פינקלר ואיתי גדסי No Comments on הרמטכ"ל בגבול עזה; ביקורת במערכת הפוליטית על "ההתנצלות"

ביקורת נוקבת הבוקר במערכת הפוליטית על ה"התנצלות" אמש של דובר צה"ל, כי לא היתה כוונה לחסל מחבלים אלא להרוס מנהרה התקפית בתוך שטח ישראל בלבד | שר הביטחון: אסור שתידרוך של דובר צה"ל ישמש עילה להתנפלות בוטה על צה"ל | הרמטכ"ל ביקר באוגדת עזה: מדובר בהישג מבצעי מרשים וראוי לכל שבח

22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים לפני הצהרים (ג') הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים בכירים נוספים.

הרמטכ"ל אמר כי "פעולות צה"ל הסירו איום מעל אזרחי ישראל וזו הייתה מטרתה. הפעולה הזו מצטרפת לפעולות רבות, גלויות וסמויות, שכוחות צה"ל עושים ויוסיפו לעשות למול כל איום, בכל זמן ובכל מצב. מדובר בהישג מבצעי מרשים וראוי לכל שבח של פיקוד הדרום בתגובה להפרת הריבונות הישראלית שסוכלה בהצלחה. צה"ל ממשיך בשימור המוכנות לכל תרחיש ומבהיר כי אנחנו עוקבים באופן הדוק אחר הנעשה בקרב גורמי הטרור ברצועת עזה. כל תגובה או פגיעה בריבונות הישראלית תענה בנחישות ובאופן נחרץ וברור כפי שעשינו ביממה האחרונה. אנו נחושים להמשיך ולספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי עוטף עזה."

ובתוך כך, ביקורת במערכת הפוליטית סביב ה"התנצלות" של צה"ל, אמש, על חיסול המחבלים במנהרת הטרור שפוצצה בשטח ישראל שמצפון לרצועת עזה, וזאת כדי להרגיע את המצב בשטח. בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי לא היה בכוונת צה"ל להרוג את המחבלים, אלא להרוס את המנהרה שנחפרה בתוך שטח ישראל.

השר נפתלי בנט אמר הבוקר, כי "‏אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים. אבהיר: מדובר במחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת בתוך שטח ישראל שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, קרא לקדם דיון דחוף במטכ"ל ולחקור את ההתנצלות המוזרה: "משהו כאן התבלבל. צה"ל ביצע פיצוץ מנהרה שאליה היו אמורים לחדור מחבלים לתוך שטחי ישראל ולרצוח יהודים ובמקום לברך על כך, משהו בצבא ההגנה לישראל בחר להתנצל. מדובר ברוצחים שכל מטרתם היה לבחון מקרוב את פעילותם מתחת לקרקע וכל זאת על מנת להיערך לסבב הלחימה הבא"

חבר הכנסת וראש המועצה האזורית אשכול לשעבר חיים ילין אמר הבוקר, כי כי הוא אינו מבין את הודעת ההתנצלות של צה"ל על פיצוץ מנהרת הטרור. גם ח"כ יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, הצטרף לדברים ב"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא ב"קול חי", ואמר כי ההתנצלות הייתה מיותרת.

ואילו שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס בצהרים להתקפה על צה"ל, ואמר כי "אסור שתידרוך של דובר צה"ל ישמש עילה להתנפלות בוטה על צה"ל ומפקדיו. התבטאויות מהסוג הזה הן פגיעה חמורה בביטחון ישראל, ובצה"ל כולו. אנו נמשיך לפעול בנחישות, בעוצמה ובאחריות למען ביטחון אזרחי ישראל".

נעדכן, כי בדרום שקט ב"ה. הלימודים בעוטף עזה יתנהלו היום כרגיל לאחר שבוטלו הנחיות פיקוד העורף שהועברו אתמול עקב פיצוץ המנהרה שחדרה לשטח ישראל ולפיהן הלמידה צריכה להתבצע בתוך המבנים בלבד.



0 תגובות